shelf

”shelf”はbook shelf(本棚)の意。 沢山のテキストが堆積・混在する書架をモチーフに活動を展開。俳優の「語り」に力点をおきつつ、古典、近代戯曲を主な題材として舞台作品を制作し続けている。2016年4月法人(一般社団法人)化。 演劇や舞台芸術一般を、すべて個人とコミュニティとの接点で起こる事象(コミュニケーション)であり、と同時にそのコミュニケーションの様態を追求し、関わり

方を検証し続けてきたメディアであると考えて活動を展開。主な活動の拠点は東京と名古屋。所属俳優 4名。(2016年4月現在) 2008年8月『Little Eyolf ―ちいさなエイヨルフ―』(作/ヘンリック・イプセン )利賀公演にて、所属俳優の川渕優子が、利賀演劇人コンクール2008<最優秀演劇人賞>を受賞。同年、同作品名古屋公演(会場・七ツ寺共同スタジオ)にて名古屋市民芸術祭2008<審査委員特別賞>受賞。2011年10月、『構成・イプセン― Composition/Ibsen(『幽霊』より)』(会場:七ツ寺共同スタジオ)にて、名古屋市民芸術祭2011<名古屋市民芸術祭賞>受賞。2014年9月、ノルウェー国立劇場・アンフィシェンにて、「GHOSTS-COMPOSITION/IBSEN」が、国際イプセンフェスティバル2014 (主催/ノルウェー国立劇場) 正式プログラムとして招聘。2015年11月、タイ・バンコクにて開催されたLow Fat Art Festに招聘。バンコクにて滞在制作、現地アーティストとの共同制作を行った作品[deprived]は、バンコクシアターフェスティバルにて”Best Script of a Play”にノミネートされた。

”shelf”はbook shelf(本棚)の意。 沢山のテキストが堆積・混在する書架をモチーフに活動を展開。俳優の「語り」に力点をおきつつ、古典、近代戯曲を主な題材として舞台作品を制作し続けている。2016年4月法人(一般社団法人)化。 演劇や舞台芸術一般を、すべて個人とコミュニティと

の接点で起こる事象(コミュニケーション)であり、と同時にそのコミュニケーションの様態を追求し、関わり方を検証し続けてきたメディアであると考えて活動を展開。主な活動の拠点は東京と名古屋。所属俳優 4名。(2016年4月現在) 2008年8月『Little Eyolf ―ちいさなエイヨルフ―』(作/ヘンリック・イプセン )利賀公演にて、所属俳優の川渕優子が、利賀演劇人コンクール2008<最優秀演劇人賞>を受賞。同年、同作品名古屋公演(会場・七ツ寺共同スタジオ)にて名古屋市民芸術祭2008<審査委員特別賞>受賞。2011年10月、『構成・イプセン― Composition/Ibsen(『幽霊』より)』(会場:七ツ寺共同スタジオ)にて、名古屋市民芸術祭2011<名古屋市民芸術祭賞>受賞。2014年9月、ノルウェー国立劇場・アンフィシェンにて、「GHOSTS-COMPOSITION/IBSEN」が、国際イプセンフェスティバル2014 (主催/ノルウェー国立劇場) 正式プログラムとして招聘。2015年11月、タイ・バンコクにて開催されたLow Fat Art Festに招聘。バンコクにて滞在制作、現地アーティストとの共同制作を行った作品[deprived]は、バンコクシアターフェスティバルにて”Best Script of a Play”にノミネートされた。

5 results. ( 1 to 5 )
Pay 「nora(s)」(Subtitles:English)
「nora(s)」(Subtitles:English)

(0)

(0)

Genre -

Company shelf

Cast 川渕優子 Yuko KAWABUCHI/春日茉衣 Mai KASUGA/ミウラケン Ken MIURA/日ヶ久保香 Kaoru HIGAKUBO/Cho Yu Mi (soo)

Cast 川渕優子 Yuko KAWABUCHI/春日茉衣 Mai KASUGA/ミウラケン K...

Staff 構成・演出:矢野靖人 原作:ヘンリック・イプセン 翻訳:毛利三彌、他 衣装:竹内陽子/照明:則武鶴代/制作助手:アマンダ・ワデル/提...

Staff 構成・演出:矢野靖人 原作:ヘンリック・イプセン 翻訳:...

Outline Director's note: "Asked to be treated not as a wife, or a woman or a mother or a daughter but simply as a person, but having been betrayed, Nora left home and gave up everything."Now, through reexamining this text, t...

Director's note: "Asked to be treated not as a wife, or a woman or a mother or a daughter but simply as a person, but having been betrayed, Nora left home and gave up everything."Now, through reexamining this text, the work presents the simple yet unanswerable question of the modern "ego". In other words, the question of "what am I?" This performance is an international collaboration with theater artists from Japan and Korea. As well as tackling the problem of the modern "ego", we wanted to verify our perception of European culture, as seen not only from Japan, but also from East Asia.

Pay [deprived] Bangkok 2015
[deprived] Bangkok 2015

(0)

(0)

Genre -

Company shelf

Cast Yuko KAWABUCHI/Atsuko OGAWA/Mako MITSUHASHI/Takashi OKITO/Yuhei YOKOTA/GANDHI WASUVITCHAYAGIT/SUMONTHA SUANPHOLRAT

Cast Yuko KAWABUCHI/Atsuko OGAWA/Mako MITSUHASHI/Takashi OKITO...

Staff 演出:矢野靖人 Yasuhito YANO 衣装協力:竹内陽子 Yoko TAKEUCHI/映像:TECHIT JIROPASKOSOL/テクニカル・チーム:THONG LOR ART SPACE...

Staff 演出:矢野靖人 Yasuhito YANO 衣装協力:竹内陽子 Yoko ...

Outline 「政治」というものについて考えたい。政治といっても政府や政治家の話ではなく、人と人とが二人以上集まった場に必ず発生する政治的なふるまいや、言葉の力、特に発語という行為について考えたいと思う。 取り扱うテキストは、太宰治の小説、武者小路実篤のエッ...

「政治」というものについて考えたい。政治といっても政府や政治家の話ではなく、人と人とが二人以上集まった場に必ず発生する政治的なふるまいや、言葉の力、特に発語という行為について考えたいと思う。 取り扱うテキストは、太宰治の小説、武者小路実篤のエッセー、日本国憲法前文や、 第一次大戦に従軍して戦死したイギリス詩人の詩、等。 それらを用いながら、人間の主体について、 即ち「私」、「私たち」、「国民」、「国家」、そしてそも「人間」とは何であるか? について考察し、人間のその発語行為の為される現場を捉え、私たちの生きるこの閉塞した世界を穿ちたい。

Pay Hedda Gabler(Subtitles:English)
Hedda Gabler(Subtitles:English)

(0)

(0)

Genre -

Company shelf

Cast Yuko KAWBUCHI/Mako MITSUHASHI/Takashi OKITO/Yuhei YOKOTA/Atsuko OGAWA

Cast Yuko KAWBUCHI/Mako MITSUHASHI/Takashi OKITO/Yuhei YOKOTA/...

Staff 原作:ヘンリック・イプセン/翻訳:毛利三彌/構成・演出:矢野靖人 照明デザイン:則武鶴代/Lighting Design:Tsuruyo NORITAKE/衣装:竹内...

Staff 原作:ヘンリック・イプセン/翻訳:毛利三彌/構成・演出:矢野靖...

Outline Director’s note: The theme of the play Hedda Gabler lies in the boringness she feels about her life and can do nothing about. People want their lives to be as dramatic and satisfying as possible, and even picture irreplaceable versions of their...

Director’s note: The theme of the play Hedda Gabler lies in the boringness she feels about her life and can do nothing about. People want their lives to be as dramatic and satisfying as possible, and even picture irreplaceable versions of their selves. That kind of desire itself might be a flaw that modern self-awareness and modern humanism contain. (And would it be an overstatement to say that this has become a kind of system that suppresses people and plunges them into madness in this modern society?) Based on the concept explained above, we would like to think of solutions to survive in this difficult time, by showing the audience the broken reality and how we try to fix it. Artistic Director, Yasuhito YANO

Pay GHOSTS-COMPOSITION/IBSEN(Subtitles:English)
GHOSTS-COMPOSITION/IBSEN(Subtitles:English)

(0)

(0)

Genre -

Company shelf

Cast Yuko KAWABUCHI/Mai KASUGA/Yusuke MORI/Takashi OKITO/Heitai BUN/Mako MITSUHASHI

Cast Yuko KAWABUCHI/Mai KASUGA/Yusuke MORI/Takashi OKITO/Heita...

Staff 作:ヘンリック・イプセン Henrik Ibsen/翻訳:毛利三彌 Mitsuya MORI/構成・演出:矢野靖人 Yasuhito YANO/衣装:竹内陽子 Yoko TAKEUCH...

Staff 作:ヘンリック・イプセン Henrik Ibsen/翻訳:毛利三彌 Mi...

Outline Director's note: Ibsen's era is the era in which the idea of the "inner self" or "ego&a...

Director's note: Ibsen's era is the era in which the idea of the "inner self" or "ego" of human beings was invented. In other words, this idea of a "modern human perspective" was still valid. While working with Ibsen's "drama" which has such a strong, traditional, and "dramatic" structure, I want to describe what will become of the inner self of the broken down human beings of today. By putting other characters who are not in the "drama" onstage, and making the play's original characters interact with these "others" at different distances represents the different perspectives of our current era. (As a side note, two actors who are not actual characters in "ghost" are starring in this production.) Through these onstage interactions with "others" be a possible means of rediscovering the essence of Ibsen's "drama", which is now in ruins due to the breaking down of the human ego? The key to this piece is a sense of distance between actors and the text. If possible, through approaching the text from a variety of spatial ranges, our performance might be very successful. This work will be an attempt to prove that the real world is broken, and I think this work's goal will be to describe exactly how the real world is broken.

Pay GHOSTS-COMPOSITION/IBSEN
GHOSTS-COMPOSITION/IBSEN

(0)

(0)

Genre -

Company shelf

Cast Yuko KAWABUCHI/Mai KASUGA/Yusuke MORI/Takashi OKITO/Heitai BUN/Mako MITSUHASHI

Cast Yuko KAWABUCHI/Mai KASUGA/Yusuke MORI/Takashi OKITO/Heita...

Staff 作:ヘンリック・イプセン Henrik Ibsen/翻訳:毛利三彌 Mitsuya MORI/構成・演出:矢野靖人 Yasuhito YANO/衣装:竹内陽子 Yoko TAKEUCH...

Staff 作:ヘンリック・イプセン Henrik Ibsen/翻訳:毛利三彌 Mi...

Outline Director's note: Ibsen's era is the era in which the idea of the "inner self" or "ego" of human beings was invented. I...

Director's note: Ibsen's era is the era in which the idea of the "inner self" or "ego" of human beings was invented. In other words, this idea of a "modern human perspective" was still valid. While working with Ibsen's "drama" which has such a strong, traditional, and "dramatic" structure, I want to describe what will become of the inner self of the broken down human beings of today. By putting other characters who are not in the "drama" onstage, and making the play's original characters interact with these "others" at different distances represents the different perspectives of our current era. (As a side note, two actors who are not actual characters in "ghost" are starring in this production.) Through these onstage interactions with "others" be a possible means of rediscovering the essence of Ibsen's "drama", which is now in ruins due to the breaking down of the human ego? The key to this piece is a sense of distance between actors and the text. If possible, through approaching the text from a variety of spatial ranges, our performance might be very successful. This work will be an attempt to prove that the real world is broken, and I think this work's goal will be to describe exactly how the real world is broken.

5 results. ( 1 to 5 )
  • There is no handling of goods

TheaterLive4u